Oldalak

2019. április 10., szerda

TOP #1

TOP 5, amit eladóként nem szeretek az emberekben.

 Hello!
Sokáig gondolkodtam, hogy mit is hozhatnék a blogra, ami érdekes lehet mindenki számára és a véleményem is kinyilváníthatom, úgy hogy senkit nem haragítok meg. Ez utóbbit nem tudom mindig teljesíteni, hiszen senki sem egyforma és ebbe a bejegyzésben lesznek olyanok, akik magukra fogják venni.
És hogy miről is lesz szó? 
A válasz az egyik munkáról lesz szó, méghozzá az eladóként dolgozókról. Nem sértegetni szeretném ezt a munkalehetőséget, hiszen én is eladónőként dolgozom, sokkal inkább azt szeretném megmutatni, hogy hogyan viszonyulnak az emberek az eladókhoz.
Ezért elhoztam Top 5 olyan "szokást", amit az emberek mellőznek velük/velünk szemben.

Top 1. - A köszönés.

Gyerekkorunkban a szüleink megtanítottak minket köszönni, amikor belépünk egy kisebb helységbe (ABC), illetve amikor áruházban a kasszánál vagyunk (Aldi, Lidl, stb.), hiszen illetlenség az, ha egy ember ne köszön egy másik embernek. 
Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de én modortalannak találom azt a személyt, aki bejön egy kis üzletben és nem köszön, hanem egyből úgy kezdi mit kér. Olyankor felteszem magamnak a kérdést, hogy azt a bizonyos személyt a szülei nem tanították meg köszönni? Az olyan embereket megértem, akik valamilyen betegség miatt nem tudnak beszélni, de aki egészséges és tud kommunikálni... Igen, sok ilyen ember van és általában nem is szoktam üdvözölni őket, mert először ők kell, akár idős, akár fiatal.  

Top 2. - "Utasítás"
Szerintem nem én vagyok az első személy, akit úgy mond "utasítanak" , hogy ez a termék kell, vagy a másik kell. Elmondanám, hogy az ilyen embernek nincs modora, akár nő vagy férfi. Egyrészt meg kellene értsék, hogy mi is emberek vagyunk és ha olyan a berendezés, akkor nem tud egyik helyről a másikra egyből ott teremni.

Top 3 - Mesélés
 Minden olyan eladó-eladónő találkozott olyan emberrel, aki szereti elmesélni, hogy hol dolgozott vagy éppen mi bántja aznap és csodálom azokat, akik türelemmel végighallgatják őket. Én mindig azon gondolkoztam, hogy miért is mondta el nekem, ha egyáltalán nem is érdekel engem és magamban morgok valamit. 
Kedves emberek, tudom, hogy társasági lények vagyunk, de attól nem kell elmesélni az egész életet egy idegennek, aki éppen dolgozik és még volna mit tegyen, evvel csak feltartanak minket.

Top 4 - Becéző
Nem hittem volna, hogy van olyan személy, aki szereti becézni az eladókat, de amióta a jelenlegi helyen dolgozók, így van esélyem találkozni ilyen személlyel. Tudom, hogy csak a jó szándék vezéreli, de egy idő után, már kezd idegesítő lenni, mikor minden mondata végén egy "kedvesem" vagy "édesem" szócska van. 
Ha az ember nincs közelebbi viszonyban az eladóval, mint családtag,baráti kapcsolat vagy szerelmi szál, semmi szükség a becézésre!

Top 5 - Halk beszéd
Minden embernek megvan a maga hangszíne, amin kényelmes neki beszélnie, de ha egy olyan helyre megyünk vásárolni, ahol nagy a hangzavar, amit okoz hűtő, sütő vagy valamilyen elektronikai eszköz, akkor érdemesebb hangosabban beszélni, hogy az eladó rendesen hallhassa, hogy mit szeretne a vásárló. Velem sokszor fordult már elő, hogy nem hallottam jól, hogy mit szeretett volna a vásárló és visszakérdeztem, ezzel a vásárló türelme is fogytán van, ha a sokadik terméknél sokadszorra visszakérdez, hogy jól hallotta-e.

Ezekkel a szokásokkal találkoztam a leggyakrabban a mindennapokban és remélem, hogy valamennyire segíthettem a többi eladónak is, hiszen ők is fáradtak lesznek a nap végére, ahogy a többi ember is.

Üdv, Bali.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése