Oldalak

2020. február 3., hétfő

Hónap kedvencei

Januári kedvencek
(2020)


Üdvözlök mindenkit!

Mint láthatod/láthatjátok egy új bejegyzés féleséggel bővül drága blogom, ami a hónap aktuális kedvenceit mutatja meg nektek, persze igyekszem több bejegyzést is gyártani. :)

Mivel is kezdhetném, ha nem egy filmmel, amit már tavaly nyár óta várok, az ajánló megnézése után.

Film 
Múlt Karácsony


Bár nem hallottam sok véleményt a filmről és azokat, amik a szemem elé kerültek, lehúzták a filmet, szerintem nagyon jó film. A története egybefoglalja azt a betegség utáni időszakot, amikor a felépülés után nem érezzük magunkat hű de fényesen.
Persze magába foglalja azt is, ahogy értékelni kell az életünket, hiszen egy van és éljünk a lehetőséggel.

Anime
Kimi no suizou wo tabetai 

Ez az anime Sakura utolsó pár hónapját mutatja be, ahogyan megpróbálja teljesíteni a bakancslistáját osztálytársa társaságában, aki nem annyira népszerű, sőt egyáltalán nem az. Az érdekesség benne az, hogy a lány bármennyire pozitív életet él, mindketten tudják jól, hogy eljön a búcsú ideje. 
Érdemes megnézni, mert átértékelünk egy kicsit a saját életünkből és személy szerint biztatott arra, hogy elolvashassak egy könyvet, amit már rég terveztem.

Zene:
  POP: 
Christina Perry - Burning Gold
(https://www.youtube.com/watch?v=-aNxhQKAXxE)
Az énekesnő még az Alkonyat egyik betétdalával tett szert nagyobb hírnévre és erre a számára is évekkel ezelőtt bukkantam rá, amikor animét kerestem magamnak. A Youtube-on kaptam egy egyveleget, ami által megkedveltem a Ghibil stúdió műveit és Christina számát is. 
Szóban forgó videó: https://www.youtube.com/watch?v=SK96qRs5iiw 

The Stiff Dylans - Ultraviolet
(https://www.youtube.com/watch?v=Pmqi21YMJP4)
Ez a szám még több ideje kíséri utamat, bár mostanában sokat hallgatom. Az Angus,Thongs & Perfect Snogging című film jelentős dala, ami megdobogtatta szívemet első hallásra.

K-POP
N.Flying - Good Bam
(https://www.youtube.com/watch?v=_2XBCywb8ng)
Ez a szám az egyik kedvencemmé vált a januári hónapban és többször is meghallgattam, mivel nagyon jó feelinget ad bármilyen tevékenységhez és örömmel tölt el, ha ezt hallgathatom írás vagy olvasás közben.

iKON - Goodbye Road 
(https://www.youtube.com/watch?v=2O6dRaBbFoo)
Még tavaly írtam a bandáról és a számról, ami azóta sem változott egy kivétellel...egy szomorú emlék jut eszembe, de attól függetlenül imádom a számot.

BTS V - Stigma
(https://www.youtube.com/watch?v=3i34dFsjRY4)
Ezt a számot régen annyira nem szerettem, mikor ismerkedtem a bandával. Igaz, ami igaz Taehyung hangja valami isteni, amikor mély hangon énekel (Fake love), de ebben a számban megmutatja, hogy hideg rázóan jó mennek neki a magas hangok is. 

J-POP
BLUE ENCOUNT - Polaris
(https://www.youtube.com/watch?v=Isb7Q4jEA04)
Nem hittem volna, hogy az év első hónapjában japán pop lesz a terítéken, de egyszerűen nem tudtam elsiklani e felett. Az egyik ismert anime főcímdala a Boku no Hero Academia (Hősakadémia), mégpedig a negyedik évadé és egyszerűen annyira jó a hangzása, hogy azonnal énekelném, ha tudnám a szöveget, nem is említve, hogy mit is akar mondani a szöveg, érdemes megtekinteni magyar felirattal.

Könyv

Eszes Rita: Rókatündér
Szerintem magától értetődő, hogy érdekelnek a japánban játszódó könyvek. Az írónőnek sikerült megragadnia a mostani tinik gondjait és azokat megfelelően visszaadni, megspékelve egy marék varázslattal is, ami elmaradhatatlan, ha Japánról van szó.

Antoine De Saint-Exupéry: A kis herceg
Fent említettem az animénál, hogy sikerült rávennie elolvasni egy könyvet és ez volt az. Régebb, mikor házi olvasmányként kellett elolvasnom, akkor nem értettem belőle egy szót sem és a közepén félbehagytam. De most, amikor sikerült elolvasnom, megfogalmazódott bennem, hogy a herceg mindig hűséges volt a rózsájához bármennyire messze is járt hazájától.


Ennyi lenne a januári kedvencek listája és bár később teszem ki a bejegyzést, mint hittem remélem lesz olyan, ami megfogja a tekinteteteket és hallásotokat.
A következő ilyen bejegyzés már a februári lesz...

Üdv, Bali

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése