Oldalak

2019. január 13., vasárnap

Kimi no Na wa

Kimi no Na wa-Your name


    Sokak vannak úgy, hogy a Youtube-on böngésznek. Akarva vagy akaratlanul felugrik egy videó, ami egy előzetes egy filmmel vagy sorozattal kapcsolatban. Én is így voltam 2016-ban. Céltalanul nézegettem a videókat, amik vagy felkeltették a figyelmemet vagy nem. És mikor már meguntam volna az egészet, akkor bukkant fel egy számomra ismeretlen videó. Először a grafika miatt kattintottam rá, mert szépnek találtam, de amikor befejeződött a videó és avval kapcsolatban kerestem a többit és már a hozzászólásokat olvasgattam, hogy kiderítsem a címet.
   Ez volt az, amikor rátaláltam a Kimi no Na wa című egész estét animére/animációs filmre. Nagy izgalommal vártam a filmet és a hozzá tartozó magyar feliratot is, de már angollal megnéztem, annyira türelmetlen voltam.
Annak idején az angolom nem volt a legkiemelkedőbb, de sikerült megértenem belőle pár dolgot és amikor megjelent a magyar felirat, azonnal meg kellet néznem, félredobva a tanulnivalókat. Mit mondhatnék? Lenyűgözött a film.
   Maga a film története ismerős volt. Két középiskolás tanuló éli mindennapjait avval a különbséggel, hogy egyikük falun, Miyazumi Mitsuha(Mijázumi Micuha) másikuk, Tachibana Taki(Tacsibana Taki) Tokióban él. Mitsuha nagy vágya, hogy elkerülhessen az unalmas falusi környezetből Tokióba, ahol vannak kávézók, mozik és miegymás, ami a faluban nem található meg. Taki-ról nem tudunk sokat, csak annyit, hogy a suliból két barátjával tölti idejét és pincérként dolgozik iskola után.
 Tachibana Taki

Miyamizu Mitsuha

   Egyik nap Mitsuha Taki-ként, míg Taki Mitsuha-ként ébred. Nem tudnak semmit egymás életéről, barátairól, családjaikról, csak élik egymás és saját életüket. Pár szóval, testet cseréltek. A testcsere egy héten párszor történik meg. 
Az idő teltével belejönnek egymás életét élni, de ehhez ki kellet kössenek pár szabályt, amihez az is járt, hogy naplót írnak saját/egymás telefonjaikba. És mondhatni  egymásba is szeretnek.
Mitsuha elhatározza, hogy megkeresi Taki-t és elmondja érzéseit neki, de Taki nem ismeri fel őt. Csalódottan tér haza és az azt következő időszakban nem cserélnek testet. 
A nyári fesztivál közeledtével Mitsuha sorsa is bekövetkeztetik. Taki telefonjából kitörlődnek a Mitsuha által írt naplóbejegyzések. Elhatározza, hogy megkeresi a lányt és kérdőre vonja, de nem jár sikerrel, mert a falu elpusztul egy üstökös által.
   A film grafikája valami nagyszerű. A színek választékos használata és a karakterek rajzolása, olyan gyönyörű, hogy szóba nem tudnám foglalni.
A zene dallamos és egyben érzelgős is, ami elvárható, ha már ennyit dolgoztak vele. A filmben hallható zenék, annyira magával ragadja az embert, hogy muszáj újra és újra hallania. És büszkén mondhatom, hogy megérdemelte az Oscar díjra a jelölést, kár, hogy nem nyert.
Végezetül pár kép a filmről, remélem kedvet kaptatok hozzá, hogy megnézzétek Mitsuha és Taki érdekes és szívszorító találkozását. 
Üdv, Bali.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése