Oldalak

2020. január 20., hétfő

Kreatívítás

CD festés

Úgy egy hete jött az ötlet, hogy festenék újra. De mivel nem volt vásznam gondolkozni kezdtem, hogy mire is lehetne papíron kívül festeni.
Erre a kérdésemre a Youtube-on kaptam választ, mikor egy Tik Tok összeállítást néztem, amiben festettek. 
Tudni kell rólam, hogy nagyon szeretek rajzolni és tavaly arra jöttem rá, hogy mikor időm adódik rá, akkor festek is. -Mellékesen jegyzem meg, hogy a barátnőimnek az ajándékaik is festve lettek-

Ebben a videóban láttam, ahogy egy bakelit lemezre festenek és eredetinek találtam az ötletet, csak egy gond volt ezzel...nekem nincs bakelitlemezem, de van CD-m. 
Nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy mit is festhetnék a kis lemezre, mindenképpen szerettem volna felhasználni a sárga és a zöld színt, hogy ezek uralkodhassanak.

Elővettem hát ezen a napon az ecseteimet és az akril festéket, illetve a CD-t is, mint vásznat. 
Figyelem!
 Aki még nem festett akril festékkel jobb ha tudja, hogy nem jön ki a ruhából.

De nem is szaporítom a szót, hanem felvázolom, hogy mit is csináltam lépésenként.

1.lépés
Az asztalra leterített papírra raktam a CD-t és lefestettem fehér festékkel, mint alapszínt.
Nem vártam meg, hogy megszáradjon teljesen, hanem a zöld színt felvittem az ecsettel a lemez feléig és a sárgát a másik felén vittem fel valamennyire eldolgozva a két szín találkozását.


A száradás közben eldöntöttem, hogy mit is fogok felfesteni a lemezre. Eleve úgy álltam neki, hogy nem volt ötletem, de aztán képeket nézegetve saját ötletem támadt, amit minél hamarabb akartam megvalósítani.

2.lépés
Mivel nekem hat színből álló akrilfestékem van, ezért külön meg kell keverjem a színeket, amiket használnom kell. A fa törzséhez mint tudjuk barna kell, ezért a piros,sárga és egy kevés fekete segítségével tudtam keverni. 
A nagyjából száraz alapunkon elkezdtem megrajzolni a fa törzsét (ebben vagyok a legbénább). 


3.lépés
Egy vékony ecsettel a sötétzöldet használva ütögető mozdulatokkal kezdtem el a fa lombját megfesteni. Itt előny lehet, ha nem száradt meg teljesen a festék, mert akkor nem kell külön világos leveleket is festened. De vigyázni kell, hogy a világossárgánk ne nagyon vegye át az uralmat a lomb felett.


4-5.lépés
A fa törzsét befejezzük. Én törekedtem arra, hogy valamennyire igazinak is látszódjon, hiszen nem vagyok profi festő.
Mivel a zöld területet üresnek láttam, ezért a háttérnek használt sárgát használtam és szintén ütögető mozdulatokkal foltokat hagytam.


6-7.lépés
A virágoknak szárat illetve levelet húztam nagyon vékonyan figyelve, hogy a két szín amit használok ne nagyon keveredjen. Hogy még hitelesebb legyen a fának egy árnyékot is felfestek, amit később vizes ecsettel halványítok. 
Megjegyzés: Csak akkor tanácsos vizes ecsetet használni, ha túl erős lett a szín és lágyítani szeretnél rajta.


8.lépés
Én úgy láttam az összképen, hogy a virágok lebegtek a fűben, ezért a sötétzöldet használtam és sötétebb füvet vittem fel. Ezt úgy oldottam meg, hogy az ecsettel felvettem a festéket és a jelen esetben telefontokot (nincs palettám) használva húztam párat, hogy a felesleg lekerüljön az ecsetről, majd csak pár kicsi húzással a szár végénél viszem fel.

9.lépés
Miután kész vagyunk vele hagyjuk száradni és gyönyörködjünk benne. Ha ez megvolt, akkor már csak egy fényképet kell készítened és a világgal megmutatni, hogy mit is csináltál, majd tetszőlegesen felrakod a szobád falára vagy esetleg valakinek adod ajándékba.


A festés időtartama: körülbelül három óra
Ecsetek: Milan 00, 2, 3, 3; DACO 4, 8, 12.
Akrilfesték: Defining Perfection Acrylin Colors 6-os kiszerelés, KOH-I-NOOR HARDMUTH ACRYLIC fehér.
Festéshez szükséges:
-száraz törlőpapír az ecsetek megtörléséhez
-újságpapír a festett tárgy alá
-egy pohár víz az ecseteknek
-ecset
-festék

Üdv, Bali

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése