Oldalak

2021. április 20., kedd

Könyvajánló #22

 Felnőtt színező

Kelet varázsa


"Felejtsük el az idő múlását. Felejtsük el a nézetek különbözőségét. A végtelen felé vegyük az irányt, és ott foglaljuk el a helyünket."

 Csuang Csou


Mivel is kezdhettem volna, ha nem a színezőben leírt egyik gyönyörű idézettel.

Ez egy kicsit másfajta ajánlás lesz, hiszen ez a könyv nem szöveget tartalmaz, hanem a pár évvel ezelőtt berobbanó mandalákról.

A mandala szó az indiai nyelvben kör, ív, körszelet vagy körkorongot jelent. A mandala egy szellemi és rituális szimbólum  az ázsiai kultúrában. 

Sok féle mandala létezik a világon, különböző témákban, formákban fordul elő.


A színezőt három éve kaptam az egyik barátnőmtől születésnapomra. Egyből én jutottam eszébe, amikor meglátta, hiszen tudja rólam, hogy szeretem a keleti kultúrát és a rajzolás is nagy hobbim (az utóbbit a bujo készítésben használom inkább). 


Ilyen színezőket nem csak felnőtteknek, hanem gyerekeknek is gyártanak, bár egy kicsit könnyebb mintázattal. A színező célja szerintem az, hogy egy felnőtt levezethesse a stresszt és kikapcsolhasson egy hosszú nap után. 


A könyv fülszövege:
Ez a különleges felnőtt színező elrepíti önt a végtelen boldogság, a spiritualitás világába. Élje át ezt a csodálatos belső utazást, melyet a keleties motívumok igéznek meg. Engedje, hogy a keleti bölcsek tanításai átjárják és kikapcsolják az elméjét. 
Kiadványunk segítséget nyújt, hogy rohanó világunkban megtalálja a harmóniát és békét teremtsen önmagában.


Tapasztalataim szerint, ameddig színeztem nyugodt lettem és békés, szóval ténylegesen megnyugtat. Bár igyekszem olyan mandalát választani, ami a hangulatomnak megfelelő. A könyvben ugyanúgy található aprólékos minta, de nagyobb mintás mandala.


A színezésről egy kicsit. Biztos felmerül a kérdés, hogy mivel is érdemes színezni. Személy szerint a színes ceruzát választottam, mert nem üt át a lapon (bár filccel nem próbáltam). De mindenki úgy színez és azzal, amivel csak akar, nincs megszabva, hogy csak ceruzával vagy filccel.


Végül az ajánlás. Olyan embereknek ajánlom, akik ki akarnak próbálni valami újat a felgyorsult mindennapokban és egy kis nyugalomra vágynak. 


"Élj úgy, mintha ma lenne az utolsó napod. Tanulj úgy, mintha örökké élnél."
Mahatma Gandhi












 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése