Oldalak

2021. május 18., kedd

Könyvajánló #23

 André Aciman - Szólíts a neveden



Sziasztok!
Mi mással jöhetnék, mint a jól ismert Szólíts a neveden című könyvvel, ami most akadt a kezembe. Egy könyvtári látogatásnál pillantottam meg a kötetet, gondolkodás nélkül kaptam le és határoztam el magamban "Te velem jössz!". 

Nem akartam, hogy sokáig várakozzon a sorára és egy Instagram szavazás után a követők e mellett a könyv mellett döntöttek.
Sajnos másnap tudtam csak nekifogni és teljesen levett a lábamról.

Fülszöveg

André Aciman olasz riviérán játszódó regénye egy kamasz fiú és a családi nyaralóvendég, egy ifjú amerikai kutató között váratlanul kibontakozó, elsöprő szerelem története. A vonzalom ,amelynek következményeivel egyelőre képtelenek szembenézni, felkészületlenül éri a fiatalokat. Az együtt töltött nyári hetek során mindketten küzdenek saját érzéseikkel, egyszerre tartva a környezetüktől és saját maguktól. Vakmerően igyekeznek elérni azt, amiről sejtik, talán soha többé nem adatik meg nekik: a két ember közötti legteljesebb egységet.
A Szólíts a neveden korunk egyik legcsodálatosabb szerelmi története, amely egy csapásra klasszikussá vált.

Amikor kivettem a könyvet, még az elején szkeptikus voltam, hiszen a filmről ítéltem meg a könyvet és azt hittem, hogy unalmas. 
Miután elolvastam az első száz oldalt, rájöttem, hogy ez a könyv fantasztikus. 

Elio és Oliver között olyan kötelék alakult ki, amit csak elképzelni lehet és nem mindenkinek adatik meg. 
Kapcsolatuk nem csak az érzelmekre alapult, hanem sokkal többre. Egyszerre voltak barátok, de ugyanakkor szeretők is.

Megismerjük kettejüket, leginkább Elio érzelmeit, hogy mi kavarog benne, már a legelső naptól kezdve. Mindezt úgy ismerhetjük meg, hogy olasz körülmények között vagyunk. 

A könyv és a történet vége felé elfogott a szorongás, hogy miért ér véget és miért ilyen módon (Nem szeretnék spoilerezni). Ahogy Elio elmeséli a történteket, az járt a fejemben, hogy én is ilyen szerelmet szeretnék, ami soha véget nem érő.

Azok, akik látták a filmet, de még nem olvasták a könyvet, ajánlom, hogy keressék meg a kötetet és lássanak hozzá, mert a könyv sokkal messzebbre nyúl el, mint a film. Sok fontos szereplő maradt ki a filmből és fontos jelenet is, amiért nagy kár. 

Akik sem a filmet nem látták, sem a könyvet nem olvasták készüljenek fel, mert ez egy LMBTQ témájú könyv és film, de egyúttal romantikus tragédia is. Érdemes a könyvvel kezdeni. 

Üdv, Bali

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése