Oldalak

2019. február 16., szombat

Anime

Az anime

  "Mi az az anime?" - teszitek fel a kérdést magatokban, amikor már milliószor hallottatok róla, hol egy barátotoktól vagy egy családtagtól.
A hivatalos jelentése az anime-nek japán rajzfilm, ami több korosztályt céloz meg, a gyerekektől egészen a felnőttekig.
Igen az anime tényleg magába foglal sok korosztályt és ezek csoportosítva is vannak (erről bővebben a Wikipédián tudtok olvasni), ami megkönnyíti mind az ismerkedni vágyókat, vagy a már rutinos anime-seket is, abban, hogy milyen anime-t is tudjanak nézni. 
  És hogy miért is írok az anime-ről? Egyrészt azért, mert engem is érint ez a téma, mert imádom nézni és izgulni, hogy mi lesz a vége egy-egy anime-nek, másrészt azért, mert a blogon is szeretnék egy pár anime ajánlót írni és ezt nem tehetem meg úgy, hogy a kedves olvasóim, azaz ti ne tudjátok legalább a fogalmát ennek.
Most, hogy megmagyaráztam ennek a cikknek az okát bele is vághatunk a mesélésbe. 
  Szerintem senkinek nem kell bemutassam vagy megmagyarázzam a Minimax gyerekeknek szóló  csatornáját, illetve az este kilenc után megjelenő Animax-ot, igen itt lehetett már látni anime-ket, még ha nem is tudtuk, hogy azok. Én is itt néztem először anime-t, avval a felfogással, hogy ez csak rajzfilm. Igen tudom nagy hibát vétettem ekkor, de abban az időben nem volt internet, hogy utánna lehessen nézni a dolgoknak. Miután törölve lett az Animax csatorna nem volt, hol nézni anime-t, így feledésbe merült nálam.
De ... itt jön a képbe a tizedikes énem, aki egyik nap le akart ülni filmet nézni az öccsével, de nem volt ötletünk, hogy mit is nézzünk. És akkor... akkor jutott eszembe, hogy miért nem nézzünk egy olyan rajzfilmet, amit anno nagyon rég láttunk, de egy baj volt, hogy nem tudtuk a címet, így véletlenszerűen írtuk be a betűket, hátha felbukkan egy kép, amire azt tudtuk mondani, hogy ismerős.  
Szerencsére fel is bukkant egy ismerős kép, így meg is néztük a filmet, ami nem volt más, mint egy Inuyasha film. 
Igen, az Inuyasha volt az az anime, amire azt mondhatom, hogy belevitt ebbe a világba.
Amint végeztem evvel az anime-vel, arra gondoltam, hogy milyen jó volt és még szeretnék nézni, így a Google segítségével rátaláltam arra, hogy ez egy anime és az Animeaddicts (https://animeaddicts.hu/news.php?news) oldalra is. 
Ez a magyar oldal, ahol naprakész, hogy az oda látogatókat ismertetőkkel lepje el, nemcsak anime-vel, hanem játékokkal mangákval, drámákval. Így nem volt csoda, hogy regisztráltam és végignéztem a kínálatot.
Persze mielőtt jobban beleáshattam volna magam először a retro/kalsszikus anime-ket néztem meg, amik az Animax-on is voltak, párat kihagyva belőle.
És ha még nem volna elég, akkor nem csak az oldal foglalkozik evvel, hanem külön rendezvénye is van Magyarországon. Ez nem más, mint a MondoCon, ahol egy évben négyszer kerül megrendezésre, minden évszakban. Ott az emberek annak öltöznek be, aminek/akinek akarnak és kellemes két napot tölthetnek el ott, különböző programokkal megszínezve a napot, illetve japán ételeket is lehet kapni, amik ízletesek.
Végezetül pár anime, amik az Animax-on vetítve voltak.
 (Sailor Moon)
 (Vadmacska Kommandó)
 (Conan a detektív)
 (Soul Eater)
(Pokémon)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése