Oldalak

2021. június 7., hétfő

Könyvajánló #25

 Agatha Christie: Halál a Níluson



Sziasztok!
Itt vagyok egy újabb könyvajánlóval, és ha az előző könyvajánlóknál mondtam, hogy négy könyv jött velem. Elérkezett, hogy a harmadik könyv is megkapja azt, amit megérdemelhet a történetének hála.

Ezúttal Aghata Christie Halál a Níluson című könyvét fogom értékelni a saját módomon. 

Fülszöveg:
Sétahajókázás a Níluson, egy minden kényelemmel felszerelt gőzhajó fedélzetén, elegáns és izgalmas társaságban: tökéletes lehetőség a kikapcsolódásra, akár zsémbes, gazdag öregasszony - vagy épp sokat látott, briliáns magándetektív az utazó.

A csöndes, enyhe egyiptomi nyáréjszaka békéjét azonban pisztolylövés döreje zúzza szét. Bár az áldozat túléli a merényletet, a kéjutazás légkörét a forrongó szenvedélyek és a hideg gyanakvás igencsak megrontja. Hercule Poirot, a legendás nyomozó nem tehet mást: kis szürke agysejtjeit az ősi Egyiptom misztériumainak megfejtése helyett a bűntett felderítésének szolgálatába állítja...


Bár elolvastam a könyv fülszövegét, mégis megleptek a cselekmények benne. Az írónő figyelmeztet pár szóban, hogy sok szereplője van a könyvnek és jól kidolgozott a cselekményszál, ezt éreztem is az olvasás alatt. 
Sajnos a névmemóriám nem a legjobb, így kellett egy kis idő és oldalmennyiség, hogy hozzászokjak a nevekhez és a személyek megkülönböztetéséhez, azonban megérte a fáradozást. 

A történet fő helyszíne Egyiptom és azon belül is a Karnak nevezetű hajó a Níluson. A történet középpontjában három személy áll: Simon Doyle, Linnet Ridgeway és Jacqueline de Bellefort. Az ő hármasuk egyszerre tölti el az embert csodálattal, de azonban sejtheti is, hogy valami nem stimmel a kis hármas körül.
Én valamennyire sejtettem, hogy ki fog lenni az áldozat és az okot is nagyjából sejtettem, de ahogy haladtam előre a történettel egyre jobban bizonytalanodtam el. 
A halálesetek száma egy kicsit megdöbbentő volt és valamilyen szinten érthető is a könyv vége felé. És nemcsak halálesetek történnek a könyvben, hanem más is, például eljegyzés. 

De mint minden alkalommal, most is igyekeztem azért homályosan fogalmazni, hogy kedvet kapjon az, aki ezt a bejegyzést végigolvasta. 

Üdv, Bali.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése