Oldalak

2021. június 16., szerda

Travel

 Dinó Park

Rozsnyó


Üdvözlök mindenkit!
Egy különleges blogbejegyzést láthattok tőlem, hiszen eddig még nem írtam ilyet és úgy gondolom meg kell osszam ezt a kedves olvasóimmal.

Alig egy hete voltam a családommal a rozsnyói dinó parkba. Nem is kell ragozni a szót, hiszen mind tudjuk mit lehetett ott látni. Dinókat, minden mennyiségben.


Udvarhelytől 118 km-re található Rozsnyó, Brassó mellett. Az út a forgalomtól is függ, mi másfél óra kocsiúttal úsztuk meg az egészet, bár hosszú út volt és az előző napokban esett az eső is.


Vasárnapi nap mentünk, így volt egy kis tömeg, de igyekeztünk betartani a szabályokat és tartani a távolságot. 
A jegyek árai felnőtteknek 30 lei (2139 Ft), gyerekeknek 19 lei (1355 Ft), persze értelemszerűen, ha többen mentek, akkor kedvezmény is jár. 
A park bejáratáig lehet menni traktor vontatta vagonokkal, ami 5 lei (356 Ft), de gyalog is meg lehet tenni a távot, hiszen nem olyan sok.



Ahhoz, hogy a parkban lehessünk, át kellett haladnunk az épületem, amiben van mozi és szuvenír üzlet is.






Az épületből kiérve egy hatalmas játszótér tárul a szemünk elé, ez inkább a gyerekek szórakoztatására van az indulás előtt és megérkezés után. Egy tojás is látható, amivel képet is lehet csinálni. Meg is ragadtam a lehetőséget és lefényképeztettem magam.
Aztán elindultunk.





Ami már az elején is nagyon érdekes, hogy van egy lábnyomat ismertető, ahol a macskától egészen a mamutig láthatóak a lábnyomok, közöttük az emberé is és bár a kép nem adja vissza rendesen, de a legnagyobb lenyomat kábé 4-5 talphosszúságú. 





Igaz, hogy az elején nem voltak a hatalmas dinók, de már ekkor le voltam nyűgözve. Meglepő, hogy mennyire élethűen megvannak csinálva a dinók, ha még nem volna elég ez, akkor nem messze tőlük, még egy ismertető tábla is van, amin az adott dinóról vannak információk 3 nyelven (román, német, angol).





Volt egy kis alagút is, ahol láthatóak voltak különböző barlangrajzok, egy kiálló csontváz, de még egy videó is, amit nem tudtam megnézni. A fal belsejében, ha elég figyelmes volt az ember, akkor észrevehette a kis dinókat, mintha egy tojásba néztünk volna bele.







Lassan érkeztek a nagyobb dinók is, de nagy meglepetés volt számomra, hogy a mamut is volt a dinók között. A magassága szerintem 3-4 embernyi magasságú volt.





Még, ami számomra nagyon érdekes volt, az az, hogy a meteort is ábrázolták, illetve egy videó is volt, hogy mekkora sebességgel, illetve mekkora hőfoka volt a meteornak, ami hatalmas pusztítást végzett. És ami megdöbbentő volt nekem, az hogy volt egy meteordarab is a videót levetítő planelnél, de nem csináltam róla képet, mert az ablaka nagyon párás volt.






És elérkeztünk a legelső mozgó dinóhoz. Hangja is volt, szóval a miatt nem kell aggódni és bizonyos idő elteltével mozgolódott (kb. 1 perc). A videóban sikerült elkapnom a végét és mire elkezdődött volna, addig továbbálltunk.





A vulkán előtt volt egy földrengés szimulátor, ahova sok ember kellett felálljon, ahhoz hogy elinduljon. Nagyon érdekes volt, hiszen nem kis erővel rázott meg minket és utána is lehetett érezni a hatásait. Kellett egy kis idő, hogy megszokjam a rendes földön való járást utána, de nagyon érdekes volt.





Elérkeztünk a növényevőkhöz és egyben a legnagyobb dinókhoz. A legnagyobb dinó hosszúságra 33 méter volt és magas is. Ahhoz, hogy rendesen lássuk a fejét magasra kellett nézni, fotózni meg a kitört derék pozició kellett.





A második mozgó dinót sikerült elég jól elkapnom, hiszen mozgásban volt már és gyorsan cselekedtem. A nagy dinók után már csak azt vártam a legjobban, hogy hol lehet a T-Rex, hiszen a legnépszerűbb dinoszaurusz.





Itt már sejtettem, hogy a vége felé vagyunk a parknak és azért igyekeztem rendesen megörökíteni a dolgokat ide is és magamnak is.





Ha elég szemfüles volt az ember, akkor észrevehette a fákon néhány fapajtást. Kicsit voltam csak ijesztőek, de a dinók között inkább voltak jópofák.










A végére maradt a T-Rex és a kicsikéje, de egyúttal a kinti dinókaland végére is értünk. 
Még maradt egy kisebb érdekesség a égére, amit a házakba lehetett látni. Ilyenek voltak a dinóbébik, a dinólabor, illetve voltak olyan helyek, amik nem működtek.














A faházakból kijöve még lehetett a játszóteret használni, a kijáratot pedig a szuvenír üzleten keresztül lehetett elérni. Mi is éltünk a lehetőséggel, szóval vettünk mágnest is magunknak.

A tapasztalataim alapján sokkal jobban éveztem, mint az öcsém. Garantálom, hogy aki elmegy, az az ember biztosan meg fogja szeretni a dinókat és azt a korszakot, ahol ők jelen voltak.

Üdv, Bali

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése