Oldalak

2022. január 6., csütörtök

Új év, új fogadalmak és célok

 


Boldog új évet!

Már 6 napja tart a 2022-es év, ami nemcsak egy elég ingatag 2021-et hagy maga után, hanem sok olyan vágyat, ami nem teljesült be.
Az elseje eljöttével azonban sok ember nem fél fogadalmat tenni saját magának, amiket többnyire el is mesél a szeretteinek és barátainak is.

Én nagyon sokáig úgy voltam vele, hogy felesleges fogadalmat tennem az év első napján és céltalanul folyt le az év előttem. Ezért vannak olyan tervek, amelyek célokká formálódtak, ami sok esetben pozitívan hat majd a további életre.

Nekem is vannak céljaim, mint másoknak, de ezeket igyekeztem leszűkíteni úgy, hogy legyen értelme és elsősorban ne unjam meg idő előtt vagy adjam fel teljesen, mert csak hitegetem saját magam.

Nemrég a Príma Rádióban hallottam (igen, hallgatok rádiót 22 évesen), hogy az emberek milyen gyakori fogadalmakat tesznek meg és miért nem sikerül azt betartaniuk. 
Sok esetben azonnal kivonjuk az életünkből az adott tárgyat (ha leszokásról van szó) és három nap után érezzük, hogy már nem bírja az ember és itt a vége. Én most továbbítom ezt a jó tanácsot. Nem azonnal, hanem fokozatosan szoktassuk át a szervezetünket a leszokásról, így nem azonnal vonódik meg a dolog.
Ez persze igaz visszafele is, hiszen mindent fokozatosan kell csinálni, akár edzés, egészséges életmód vagy akár több olvasás jön szóba.

De az is segíthet, ha az illető leírja a céljait és fogadalmait egy papírra, a határidőnaplójába vagy más helyre. Én is ugyan így tettem és az egyik ilyen célom az a jogosítvány sikeres letéte, mivel csak a vezetés van hátra számomra. Nagyon izgulok, de igyekszem odafigyelni és nem elkapkodni a dolgokat.
Van más célom is, például egy könyv megírása az év befejezése előtt és egy új tetoválás is. Még, ha van valami célom az évben azokat feljegyzem magamnak és az év végén kiderül, hogy mi mennyi dolgot sikerült véghez vinni a vagy sem.

És búcsúzóul csak annyit, hogy nem kell mindenkinek célja legyen, hisz az élet mindenki előtt ott van és bármi közbejöhet.

Üdv, Bali

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése