Oldalak

2022. április 10., vasárnap

Hogyan határidőnaplózók?

 


Sziasztok!

Ez a bejegyzés célja, hogy megismertessem veletek a saját kitöltési módszeremet, amit alkalmazok a hét minden napján a határidőnaplóval kapcsolatban. Jelezném, hogy mindenkinek megvan a maga egyedi módja, hogy kitöltse az üres oldalakat, aminek ki kell alakulnia idővel.

Kezdeném azzal, hogy miért is kezdtem el a határidőnaplózást? Ennek egyszerű az oka. Sajnos olyan memóriám van, ami a hétköznapi életet nem raktározza el kellő képen, ezt értem arra, hogy nem tudom mit is ettem előző nap, pedig eltelt húszon négy óra. Vagy épp nem jut eszembe, hogy mit csináltam egy nap, ami lehet fontos lenne számomra.
Épp ezért kellett elkezdenem.

Miért nem nyúltam a hagyományos naplóhoz?
A hagyományos naplózást, még kiskoromban csináltam. Mindenki tudja mi is az, hogy leülsz minden nap és írsz abba a kis könyvecskébe vagy jegyzetfüzetben a napi dolgaidról, amit lehet titokban vezetsz, hogy senki nem tudja mi van benne.
Én is vezettem egy ilyet, de nem ment rendszeresen és hosszabban írtam le a dolgokat, mint kellene. Épp ezért nem a hagyományos naplózást választottam.

De rá is térek arra, hogy hogyan töltöm ki a napokat, hónapokat.
A hónapok azok az oldalak, amelyek szellősen vannak kitöltve, mert oda kerülnek a sulis napok vagy épp egy fontos eseménnyel kapcsolatos beírás. 

A napokkal egyszerűbb dolgom van, ugyanis oda mindig az írom le, hogy épp mit csináltam meg, plusz még a sulis napokkor felkerülnek a tantárgyak és melyik óra mikor kezdődik. Azok a tevékenységek, mint mosogatás, takarítás és bármi, ami házimunka, mindig bekerül, mert így tudom, hogy mit csináltam melyik nap.


A szokáskövető kitöltése a legegyszerűbb dolog, ami mindenkinek megy. Igaz, mindenkinek megvan a maga sajátos formája ennek is, de én rájöttem, hogy sokkal jobban bejön a színezés. Ehhez hozzátartozik az is, hogy a számos változat nem annyira tetszett és csak zavartak. De mindig szerettem ezt az oldalt, mivel olyan színes és díszes szokott lenni, így megbocsájtottam neki, míg meg nem találtam a számomra megfelelő formát.

Még mielőtt mindenki megijedne, hogy ezt hogy tudom csinálni, elmondanám, hogy ez már nekem rutinná vált. Azt is szeretném hozzátenni, hogy a határ időnaplózáshoz nem kell minden nap leülni, hiszen minden nap más, mikor van több idő, mikor nincs.
Szeretném hozzátenni, hogy nem kell maximálisan kitölteni minden kockát, mert túlzsúfolt lesz minden és leszögezem, hogy NEM KÖTELEZŐ.

Nekem azért kell, hogy emlékezzek és feljegyezzek bizonyos dolgokat. Mindenkinek más célja van ezzel, de a lényeg, hogy élvezzük a kitöltését, ne stresszeljünk rá. Ha mégis ez az eset merülne fel, akkor hagyni kell, ameddig eljut hozzánk az érzés és akkor ismét belekezdhetünk.

Üdv, Bali




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése